مناسب ترین زمان حضور در فرودگاه

مناسب ترین زمان حضور در فرودگاه

زمان حضور در فرودگاه از جمله فاکتورهای مهمی است که باید همیشه به آن توجه کرد. اگر دقیقه نود هستید، یعنی زمانی که باید خودتان را به پرواز برسانید، خود را در میان چمدان‌هایتان سردرگم می‌بینید، یا حتی هنگام ورود به فرودگاه زمانی که می‌خواهید وسایلتان را تحویل بگیرید، اطلاع نداشته باشید که کجا می‌خواهید بروید یا ممکن است دیر به گیشه دریافت کارت پرواز برسید و پرسنل از ارائه خدمات به شما خودداری کنند، بهتر است برنامه‌ریزی کنید تا درزمان تعیین شده خود را به پرواز برسانید.

 چه زمانی قبل پرواز باید در فرودگاه حضور داشته باشید؟

اینکه پرواز داخلی داشته باشید یا خارجی فرقی ندارد. باید بدانید اگر نمی‌خواهید پرواز خود را از دست بدهید، اینکه چه زمانی در فرودگاه حضور داشته باشید یا چه مشکلاتی هنگام ورود ممکن است برای شما رخ دهد و باعث به تاخیر افتادن پروازتان شود حائز اهمیت است. در واقع این نکات مهم‌ترین عواملی هستند که باید به آن توجه کنید.

زمان حضور در فرودگاه

 چرا باید زودتر از زمان پرواز خود در فرودگاه حضور داشته باشید؟

زمانی که بلیط خود را رزرو و خریداری کردید، ممکن است یک ساعت تا پروازتان فرصت داشته باشید و هنوز هم در خانه مانده و به فرودگاه نرفته باشید و با خود بگویید که در هر صورت پروازها با کمی تأخیر همراه هستند و لزومی ندارد که زودتر از زمان حضور در فرودگاه حاضر شوید. اما باید بدانید که این باور غلط است، هرچند امکان دارد تاخیر پروازها به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی رخ دهد اما این امر همیشگی نیست.

  دلایل مهم زمان حضور شما در فرودگاه

برای هر پروازی ساعت مشخصی برای فراخواندن مسافران و حرکت وجود دارد.

از مهم‌ترین دلایل که لازمه حضور شما در موعد مقرر در فرودگاه است شامل:

مدت زمان چک کردن مجدد وسایل و مدارک به دلیل مسائل امنیتی

گاهی ممکن است به خاطر مسائل امنیتی و چک کردن دوباره مشخصات و چمدان‌هایتان به زمانی بیش‌تر از آن چیزی که لازم است نیاز داشته باشید. در پروازهای داخلی گیشه‌های کارت پرواز زمانی بین ۳۰ الی ۴۰ دقیقه قبل از پرواز بسته می‌شوند. همینطور گیشه‌های پرواز خارجی ۴۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از پرواز بسته می‌شوند. اگر بعد از این ساعت برسید دیگر نمی‌توانید کارت پرواز خود را دریافت کنید.

در نظر گرفتن زمان اضافه برای چک کردن مدارک پرواز خارجی

در ضمن باید در پروازهای خارجی زمان لازم برای چک کردن گذرنامه و ویزای خود را هم در نظر بگیرید. یادتان باشد صف دریافت کارت پرواز در ساعات پایانی یعنی یک تا نیم ساعت قبل پرواز شلوغ هستند و باید زودتر خود را به آن برسانید که اگر این زمان بگذرد دیگر کاری از دستتان بر نمی‌آید.

همراه داشتن میزان بار مجاز

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید داشتن بار اضافی است اگر میزان بار مجاز برای سفر را در بخش اطلاعات بلیط خود چک کنید، دوباره با مشکل اضافه بار برای خروج روبرو نمی‌شوید.

در نظر گرفتن زمان بازرسی بدنی

توجه داشته باشید که زمان بازرسی بدنی را هم باید در نظر بگیرید این امر درست است چندان مهم نیست اما اگر صف پرواز شلوغ باشد ممکن است ۱۵ دقیقه طول بکشد و زمان شما را بگیرد. برای اینکه به روند کار خود سرعت ببخشید، لوازمی که ممنوع هستند را در زمان حضور در فرودگاه با خود نبرید.

تحویل بار سفر در زمان مقرر

جالب است بدانید اگر تحویل بار در زمان مشخصی تعیین شده و خود را در زمان مشخص به فرودگاه نرسانید و چمدان‌های خود را تحویل ندهید دیگر چمدان شما را تحویل نمی‌گیرند. اطلاعات زمان تحویل چمدان روی بلیط شما نوشته شده است.

تحویل بار سفر در زمان مقرر

زمان لازم برای گرفتن کارت پروازهای داخلی و خارجی چه موقع است؟

زمان گرفتن کارت پرواز در سفرهای داخلی بسته به زمان پرواز شما متغیر است. اگر زمان پرواز شما نیمه‌های شب باشد، دیگر با صف‌های طولانی و شلوغ روبرو نمی‌شوید زیرا فرودگاه خلوت‌تر است. مدت زمانی که ممکن است برای کارت پرواز خود سپری کنید به اندازه ۱ ساعت زمان می‌برد. اگر می‌خواهید این زمان کمتر شود، مدارک شناسایی خود از قبیل کارت ملی و شناسنامه و همینطور بلیط را در دست داشته باشید. اگر هم فرایند احراز هویت خود را به صورت آنلاین انجام داده‌اید، می‌توانید بلافاصله پس از رسیدن به فرودگاه به گیشه کارت پرواز بروید و آن را تحویل دهید. اما مدت زمان گرفتن کارت پروازهای خارجی سختگیری‌ها و تشریفات بیش‌تری نسبت به پروازهای داخلی دارد که به تبع آن زمان بیش‌تری را از شما می‌گیرد.

بنابراین بهتر است ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید. بازرسی بدنی در پروازهای خارجی و فرودگاه سخت‌گیری بیش‌تری دارد که اگر به آن توجه نکنید ممکن است برای خود دردسر بتراشید. پس بهتر است از همراه داشتن وسایل و اشیایی که ممنوع هستند در زمان حضور در فرودگاه خودداری کنید تا تبدیل به یک مورد مشکوک امنیتی نشوید. اما اگر تمام نکاتی که گفته شد را رعایت کرده باشید بازرسی بدنی کمتر از ۴۰ دقیقه طول خواهد کشید. بعد از این مرحله به گیشه مربوط به مشخصات و اطلاعات پرواز می‌روید. در این زمان با ارائه مدارک خود کارت پرواز شما صادر می‌شود، این مرحله ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. بعد آن، کارت پرواز همراه با فیش عوارض خروج از کشور را باید برای بررسی گذرنامه خود به واحد کنترل گذرنامه بدهید و در صورت نبودن مشکل حقوقی مدارک شما تایید شده و می‌توانید به سالن ترانزیت بروید. این مرحله هم تا ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. مدارک و وسایل شما در ترانزیت دوباره بررسی می‌شود و اگر مشکلی نباشد می‌توانید با خیالی آسوده منتظر اعلان زمان پرواز خود از بلندگو باشید. مدت زمانی هم که در ترانزیت منتظر می‌مانید حدود۴۰ دقیقه است.

در سالن انتظار بعد از دریافت کارت پرواز خود اگر پرواز شما تاخیر داشته باشد زمانی بین ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت از شما خواهد گرفت.

مناسب‌ترین زمان حضور در فرودگاه

به طور کلی اگر می‌خواهید بدانید بهترین زمان حضور شما در فرودگاه چه زمانی است ۲ ساعت برای پروازهای داخلی و ۳ ساعت برای پروازهای خارجی قبل از پرواز باید در فرودگاه حضور داشته باشید. توجه کنید که در ایام تعطیل و مراسمات خاص چون فرودگاه شلوغ است باید نیم ساعت زودتر از زمان‌های ذکر شده در فرودگاه حضور پیدا کنید. اگر مقداری دیرتر از زمان لازم برای گرفتن کارت پرواز خود اقدام کنید گیشه بسته می‌شود و پرواز خود را از دست می‌دهید. نکته‌ای که در این مواقع باید به آن توجه کنید این است که اگر پرواز خود را از دست دادید از سیستم پرداخت اضطراری که بسیاری از ایرلاین‌ها دارند استفاده کنید و برای خرید بلیط مقصد مورد نظرتان باید دوباره مبلغ مربوطه را پرداخت کنید و منتظر سفر بعدی باشید.

  • اگر نمی‌دانید کارت پرواز خود را از کدام گیشه باید دریافت کنید تابلوهای راهنمایی فرودگاه می‌تواند شما را هدایت کند. بر روی این تابلوها گیشه‌ای که به شما مربوط می‌شود و اعلام مبدا و مقصد پرواز و همینطور شماره پرواز شما مشخص است.
  • نکته مهمی که در زمان حضور در فرودگاه باید به آن توجه کنید این است که اگر مسافر پروازهای بین المللی هستید و می‌خواهید به عنوان یک توریست به مقصدی بروید و ویزای اقامت کاری ندارید باید بلیط برگشت تهیه کنید چون در فرودگاه از شما به عنوان یک توریست، بلیط برگشت به همراه سایر مدارک می‌خواهند و اگر بلیط برگشت نداشته باشید کارت پرواز برای شما صادر نخواهدشد.
  • از به همراه داشتن مواد خوراکی در سفرهای خارجی اجتناب کنید چرا که در صورت همراه داشتن آن‌ها برای شما مشکل پیش می‌آید و قبل از سفر به کشور مقصد باید مطمئن شوید که اجازه داشتن مواد خوراکی را دارید یا خیر.
  • اگر وسایلی مانند لوازم ورزشی، محصولات کشاورزی، آلات موسیقی یا غیره همراه خود دارید حتماً باید قبل از پرواز با بخش مربوطه فرودگاه مبدا تماس بگیرید و امکان حمل آن را بررسی کنید.
  • دقت داشته باشید که میزان بار مجاز خود را در نظر داشته باشید تا به وسایل شما جریمه اضافه بار تعلق نگیرد.

مدت حضور در فرودگاه

نکاتی که قبل از آمادگی برای پروازهای خارجی باید در نظر داشته باشید

از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن در پرواز خارجی توجه داشت این است که بدانید کشور مقصد نیاز به واکسیناسیون لازم دارند یا خیر. در صورت اینکه کشور مقصد نیاز به واکسیناسیون داشت باید حداقل ۴ تا ۶ هفته قبل از سفر خود به خارج از کشور، واکسیناسیون خود را انجام دهید. اگر زودتر هم وارد هواپیما شوید می‌توانید به راحتی صندلی خود را پیدا کرده و کمتر سردرگم شوید و به راحتی بار خود را در مکان‌های در نظر گرفته شده برای بار قرار دهید.

حاضر شدن به‌موقع در فرودگاه و سفری بدون نگرانی و استرس

هرجا که بخواهید بروید در هر زمان، قوانین خاص خود را دارد و شما باید این قوانین را رعایت کنید تا از ایجاد ضرر و خسارت به خودتان جلوگیری کنید. زمان حضور در فرودگاه یکی از عوامل مهمی است که باید همیشه در نظر داشته باشید. بسته به پرواز خود باید ۲ تا ۳ ساعت قبل ساعت مقرر در فرودگاه حضور پیدا کنید که به تبع آن می‌توانید کارت پرواز خود را با آرامش دریافت کنید و بدون هیچ استرس و نگرانی وارد هواپیما شوید و سفر خوبی برای خود رقم بزنید. برای تهیه بلیطی مقرون بصرفه و سفری با آسودگی خاطر، بلیطینجا آماده است تا این خدمات را به شما ارائه دهد.

سوالات متداول:

چرا باید زودتر از زمان مشخص شده در بلیط فرودگاه حضور پیدا کنیم؟
ممکن است در مسیر رفتن به فرودگاه دچار ترافیک شوید، ممکن است بار شما بیشتر از حد مجاز باشد، ممکن است زمان اضافه بر چک کردن مدارک نیاز داشته باشید و ممکن است که وسایل شما مجدداً چک شود.
مهمترین نکته در سفر هوایی به کشورهای خارجی چیست؟
باید حتماً چک کنید که آن کشور احتیاج به واکسن دارد یا نه اگر نیاز داشت از ۴ تا ۶ هفته قبل واکسیناسیونتان را انجام دهید.
چرا زودتر حاضر شدن در فرودگاه برای پروازهای خارجی دارای اهمیت است؟
بهتر است در سفرهای خارجی ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید تا در زمان مقرر برای گرفتن کارت پرواز خود اقدام کنید گاهی اوقات فرودگاه بسیار شلوغ است و ممکن است شما زمان لازم را از دست بدهید.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها